De internationale verkopen van de e-commerce winkel 2checkout.com verdrievoudigde nadat men een systeem implementeerde dat automatisch de prijzen omrekend in de juiste munteenheid, aldus financieel directeur Kristin Dach.

De dagelijkse omzet steeg van $46.000 naar $116.000 dollar. Over een goed rendement op investering gesproken.

Volgens Dach houden klanten ervan om zaken te doen met een bedrijf die slim genoeg is hen te lokaliseren en de juiste prijs te tonen. Ik twijfel of dat eerste waar is, lokaliseren is immers een middel. Dat het tonen van de prijs in de juiste munteenheid grote voordelen heeft mag duidelijk zijn.

Omdat koersen blijvend fluctueren is het belangrijk duidelijk mee te delen dat de prijs wordt bepaald op het moment dat iemand een aankoop doet. Dit is belangrijk omdat bij een retourzending de koerswaarde kan zijn gedaald. Je koopt dan iets voor bv 100 euro en krijgt volgens de koers 98 terug. Dit wordt voorkomen door de prijs te hanteren die geld bij het moment van aankoop.

Bron: Automatic currency conversion boosts international sales at 2Checkout.com

Be Sociable, Share!