De internationale verkopen van de e-commerce winkel 2checkout.com verdrievoudigde nadat men een systeem implementeerde dat automatisch de prijzen omrekend in de juiste munteenheid, aldus financieel directeur Kristin Dach.
De dagelijkse omzet steeg van $46.000 naar $116.000 dollar. Over een goed rendement op investering gesproken.
Volgens Dach houden klanten ervan om zaken te doen met een bedrijf die slim genoeg is hen te lokaliseren en de juiste prijs te tonen. Ik twijfel of dat eerste waar is, lokaliseren is immers een middel. Dat het tonen van de prijs in de juiste munteenheid grote voordelen heeft mag duidelijk zijn.
Omdat koersen blijvend fluctueren is het belangrijk duidelijk mee te delen dat de prijs wordt bepaald op het moment dat iemand een aankoop doet. Dit is belangrijk omdat bij een retourzending de koerswaarde kan zijn gedaald. Je koopt dan iets voor bv 100 euro en krijgt volgens de koers 98 terug. Dit wordt voorkomen door de prijs te hanteren die geld bij het moment van aankoop.
Bron: Automatic currency conversion boosts international sales at 2Checkout.com
Nog geen reacties op "Automatische omrekenen juiste munteenheid loont."
Er is nog een verschil tussen betalen in je eigen valuta of alleen het bedrag laten zien in je eigen valuta en uiteindelijk afrekenen in de valuta van de leverancier tegen de dan geldende koers.
In het eerste geval zou je bij een betaling van 100 euro inderdaad 100 euro retour moeten krijgen. In het tweede geval kan het best een 98 euro zijn.
Als je maar duidelijk bent over het systeem dat je hanteert draag je denk ik al bij. Het is prettig om te zien dat een ‘ding’ van 100 CAD (Canadese dollar) je slechts € 79 kost.
Voor het daadwerkelijk afrekenen in lokale valuta moet je denk ik aardig internationaal georiënteerd zijn en/of een goede tussenpartij hebben voor de betalingen. Omdat je dan ook de valutarisico’s op je neemt zullen de prijzen wellicht stijgen.
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen