Gisteren viel dit nieuwsbericht me op: Grote winststijging voor Smit Internationale.
De nettowinst van het sleep- en bergingsbedrijf Smit Internationale is het afgelopen jaar met 40 procent toegenomen. De sleepdiensten en de divisies terminals en transport boekten een beter resultaat dan in 2004, terwijl de bergingsdivisie volgens Smit ruim boven het historisch gemiddelde
presteerde. Een goed moment dus om wat aandelen te kopen.
Ik inloggen bij mijn bank Abn-Amro. Snel het menuitem beleggen aanklikken en het aandeel opzoeken. Gelukkig vindt hij het aandeel dat ik zoek. Wel jammer dat de hyperlink niet in een afwijkende kleur is weergegeven en dat de onderstreping niet duidelijk te zien is omdat het te dicht bij de rand van het formulier staat.
Hela, hela wat schetst mijn verbazing. Een foutmelding? wat heb ik fout gedaan. Van de foutcode wordt ik niet echt veel wijzer. In de tekst staat dat ik nog een beleggingscontract moet afsluiten. Dat doe ik dan maar, immers een winsttoename van van 40%, de koers moet wel toenemen! Dus ik klik op overzicht
hmmm, pagina niet gevonden. Lekker dan. Wat moet ik nu? Gelukkig heb ik nog een bankaccount bij de Postbank. Dan daar maar beleggen hoor.
Het is toch onbegrijpelijk dat de website van een grote organisatie als de abn-amro dit soort usability-fouten laat zien. Alle mensen die willen beleggen maar nog geen beleggingscontract hebben komen dezelfde meldingen tegen. Dit kost abn-amro op jaarbasis meer geld dan het houden van een goede gebruikerstest en het aanpassen van de website.
Bovendien, als meer mensen besluiten dan maar bij een andere bank te gaan beleggen zullen ze niet snel weer terug gaan naar de abn-amro. Immers dat werkte de vorige keer ook niet en aan het systeem van de andere bank zijn ze nu gewend. Dus waarom zouden ze?
Nog geen reacties op "Hoe Abn-Amro beginnende beleggers wegjaagt"
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen