Traditionele massamedia speelt nog maar nauwelijks een rol van betekenis voor mensen die voor het eerst een auto kopen. Zij oriënteren zich vooral op internet. 35 procent noemt het web als belangrijkste informatiebron, tegen 8 procent voor televisie en vier procent voor tijdschriften.
De cijfers blijken uit een onderzoek van het Amerikaanse Polk Center for Automotive Studies. De afhankelijkheid van first time buyers van internet vraagt om een agressieve en interactieve aanpak vanuit fabrikanten en dealers
, aldus directeur Miller. Het belang van internet voor de groep 18-30 jaar heeft de kritische massa bereikt en zet de wijze waarop fabrikanten de first time buyers moeten bereiken, volledig op zijn kop.
Uit het onderzoek bleek tevens dat mensen die voor het eerst een auto kopen, hun beslissingen zeer zelfstandig nemen. Waar de ouders voor het laatst een auto gekocht hebben, bleek bijvoorbeeld nauwelijks van invloed te zijn op de dealerkeuze. 65 procent van de ondervraagden zegt zich niet te hebben laten leiden door vrienden of familie. Fabrikanten en dealers moeten zich niet verkijken op automatische loyaliteit
, aldus Miller.
Nog geen reacties op "Internet doorslaggevend bij aankoop eerste auto"
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen