Stel je hebt een conversieratio van 20 procent. dit betekent dat 80 van de bezoekers je site verlaten zonder duidelijke reden. Als je dit conversieratio omhoog kan krikken naar 30 procent kan je een omzetsstijging van 50 procent realiseren. Hoe snel kan je nu met traditionele marketing methoden een dergelijke stijging realiseren?
Volgens Jordan Berg zijn het optimaliseren van de conversieratio van de website hoog op de beleidsagenda 2006 moeten staan. In een achttal stappen kan dit bereikt worden. Cruciaal is dat je de doelgroep bij het proces betrekt en niet alles intern wil oplossen.
- Analyseer je statistieken;
- Als gebruikers de site verlaten, vraag naar de reden;
- Houd informele usability onderzoekjes;
- Praat met mensen van de telefonische afdeling, wat zijn meest gestelde vragen;
- Betrek iedereen zo vroeg mogelijk bij het proces;
- Maak meerdere designs en test welke de beste is;
- Houd een gebruikerstest;
- Pas je designs aan en onderzoek ze opnieuw.
Nog geen reacties op "Een hoger conversieratio in acht stappen"
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen