In september 2005 behaalde de vernieuwde online parfumwinkel perfume.com een conversieratio van 5.4% .
Het gemiddelde conversieratio voor deze branche is volgens de Fireclick index 2.6%.
De site oogt erg gebruiksvriendelijk of dit echter de drijvende factor achter het succes is niet duidelijk. We weten immers niet of ze bijvoorbeeld veel hebben ingezet op zoekmachineoptimalisatie of dat ze met de prijs zijn gezakt.
Aangezien het om een vernieuwde website gaat is het wel aannemelijk dat er ook is gesleuteld aan de gebruiksvriendelijkheid.
Nog geen reacties op "Perfume.com scoort beter dan concurrenten"
Moet inderdaad zeggen dat de website er goed uitziet. Erg duidelijk hoe je producten kunt selecteren en sorteren! Duidelijk is in ieder geval dat ze hier wel van het woord usability hebben gehoord.
Parfum is ook een product dat eenvoudig via het internet gekocht kan worden. Wanneer mensen de geur kennen zal de prijs erg bepalend zijn om deze parfum voortaan online te betstellen.
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen