1,8 miljoen 50-plussers is actief op internet. Uit onderzoek van Clockwork en de Rijksuniversiteit van Groningen blijkt dat deze groep veel ontvanklijker is voor online marketingacties dan jongeren.
- 31 procent van de senioren geeft aan wel eens aan een online actie mee te doen, tegenover 26 procent van de mensen in de leeftijd 25-35 jaar. Senioren vinden met name samples opvragen interessant;
- 27 procent van de senioren zegt zich regelmatig te registreren bij online acties, tegenover 22 procent van de mensen in de leeftijd van 25-35 jaar;
- 38 procent van senioren geeft meestal toestemming voor het versturen van e-mail bij een registratie, tegenover 22 procent van de mensen in de leeftijd 25-35 jaar;
- 91 procent van de senioren vult bij registratie het e-mail adres in, 60 procent voegt daar ook naam en productinteresses aan toe en 20 procent is bereid adresgegevens achter te laten;
- Senioren klikken ook vaker op banners dan jongere mensen, aldus de onderzoekers. Bij de leeftijdsgroep 25-35 jaar gaat het om 6 procent, onder senioren ligt dat op maar liefst 24 procent.
Simpele interfaces, procedures en een goede uitleg, zijn volgens de onderzoekers voor hen belangrijk. Verder blijkt privacy tot zorgen te leiden onder de oudere internetters.
1 reactie op "50-plussers ontvankelijker voor online marketingcampagnes"
Nu gaat dit artikel over senioren maar als toevoeging: 45% van de mensen die bijvoorbeeld online games spelen zijn ouder dan 32 jaar! Hierbij doen vrouwen niet onder voor mannen. Dit wordt gequote door Arthur van der Linden van Sprankhuizen van het bedrijf [url=http://www.madmultimedia.nl]MAD multimedia[/url] uit de stad Groningen.
Om maar weer aan te geven dat het inderdaad niet altijd de jongeren zijn die met dergelijke marketingacties aangesproken hoeven te worden.
Klopt dat is idd een goede aanvulling. In het artikel wordt als verklaring gegeven dat mensen die de online-campagnes bedenken (tussen de 25 en 35 jaar oud, hoger opgeleid) vanuit hun referentiekader ook acties bedenkt voor hun referentiekader. Geeft maar weer eens aan dat het van belang is om bij produkt/dienstontwikkeling de eindgebruiker erbij te betrekken.
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen