Liveperson, een chatapplicatie ter bevordering van online sales en klantenservice is nu toegankelijk. Ze voldoet aan alle eisen van de Section 508 richtlijnen (vergelijkbaar met drempelsweg).
Liveperson heeft het volgende gedaan:
- Alle chatopties zijn te gebruiken via het toetsenbord;
- Alle plaatjes zijn voorzien van alt-code;
- Alle frames zijn voorzien van title-code;
- Alle formulier-velden zijn voorzien van labels;
- Alle script elementen zijn voorzien van een noscript alternatief.
Weer een bedrijf dat het voortouw neemt inzake toegankelijk bouwen. De extra publiciteit die liveperson nu krijgt is natuurlijk een mooi neveneffect van toegankelijk bouwen.
Nog geen reacties op "Liveperson toegankelijk"
Grappig, ik heb net de demo van LivePerson bekeken en er komen drie supportvragen in beeld:
Is mijn account nog actief?
Wat zijn de verzendkosten?
Is het veilig om online te bestellen?
Drie vragen die probleemloos via de website zijn te beantwoorden voordat LivePerson nodig is. Desondanks is het prettig dat LivePerson nu toegankelijk is.
Op enkele Nederlandse sites zie ik dit soort chatmogelijkheden ook wel eens verschijnen. Zelf heb ik eerder de neiging om te bellen of te mailen. Ik ben wel benieuwd hoe populair en effectief het chatten als supportmogelijkheid is.
Mijn ervaringen met dergelijke applicaties zijn erg goed! Ik heb eens bij HP (problemen met synchronisatie Ipaq) en een keer op Nike.com (tas die ik niet kon vinden) gebruik gemaakt maar werkt perfect.
Helemaal top dat dergelijke applicaties nu ook toegankelijk gebouwd worden. Ze komen ze steeds meer bij de doelgroep waar ze (ook) voor bedoeld is.
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen