85 procent van de Europese retailers denkt dat het huidige businessmodel zijn beste tijd gehad heeft. Er wordt wel gepraat over waarde creëren en samenwerken, maar in het echt leren de retailers hun klanten alleen maar te focussen op prijs, en verslechtert de relatie met de fabrikant in rap tempo.
Wat moet de retailbranche doen om uit dit diepe dal te komen? Het ECR Value Creation Beyond Price Team denkt dat een back-to-basics strategie zal werken. Men moet de klant beter leren begrijpen. Daarnaast moeten fabrikant en retailer veel beter samenwerken, en zelfs aan gezamenlijke businessplanning gaan doen, geheel in dienst van de klant. En echte innovatie is nodig, niet gebaseerd op prijs, maar op verbetering van de shopper experience.
1 reactie op "Europese retailer in depressie"
Is de gouden eeuw voor usability professionals en hun [url=http://www.stcsig.org/usability/topics/articles/ucd%20_web_devel.html]User Centered Design[/url] filosofie dan eindelijk aangebroken?
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen