Al eerder berichten we over het einde van de homepage Volgens Angus Frame (internet redacteur globeandmail.com) komt 41% van de bezoekers direkt binnen op artikel-niveau en slaan de homepage over. Ze komen binnen via zoekmachines, RSS feeds, news alerts, e-mail nieuwsbrieven, via vrienden, etc.
Bezoekers komen op detailniveau binnen en hebben geen idee wat er nog meer op de pagina te koop is. Daarom is het belangrijk om elk afzonderelijk artikel te voorzien van meer waarde door het aanbieden van bijvoorbeeld relevante links, links naar meest gelezen artikelen, foto’s et cetera. Elke pagina is weer een afzonderlijke homepage.
Nog geen reacties op "Einde van de homepage II"
Houdt dit ook in de bijvoorbeeld een mappenstructuur belangrijker gaat worden? Ik denk namelijk dat veel mensen nog wel een URL gebruiken als ze op zoek zijn naar een bedrijf of gehoord of gelezen hebben ergens om hun heen en dan komen mensen toch vaak op de homepage terecht.
Zouden mensen die op een dieper gelegen pagina binnenkomen niet alsnog naar de homepage gaan? om zo een algemeen beeld te krijgen wat voor informatie op de website staat?
Ik doe dat zelf tenminste wel. Kom ik op een dieper gelegen pagina, dan kijk ik ook nog even op de home om te zien ‘wat er nog meer te koop is’.
Maar is teruggaan naar de homepage wel efficient? Kan het niet beter? Dat is wat ze in dit artikel aandragen.
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen