Bijna 50 procent van de mensen zoekt wel eens informatie over gezondheid en behandelingen op internet. Voor het kiezen van een ziekenhuis willen patiënten vooral weten hoe een behandeling eruit ziet en hoeveel kennis en ervaring de artsen hebben.
De Sint Maartenskliniek lanceerde 24 april als een van de eerste ziekenhuizen een volledige nieuwe website die helemaal gericht is op de informatiebehoefte van de patiënt.
De nieuwe website van de Sint Maartenskliniek biedt de informatie die patiënten wensen om een goede keuze te kunnen maken tussen ziekenhuizen. Niet de afdelingen maar de aandoeningen en behandelingen staan centraal.
De patiënt kan lezen hoe de behandeling verloopt, wat de complicaties zijn, welke ervaring andere patiënten hebben en wat de veelgestelde vragen zijn. Bovendien kan men zien welke artsen in deze behandeling gespecialiseerd zijn en hoe vaak deze behandeling per jaar wordt uitgevoerd.
De bezoeker kan direct een afspraak aanvragen. Bezoekers kunnen via de website een kaartje versturen naar iemand die in het ziekenhuis verblijft.
Ik wordt altijd blij als ik dit soort voorbeelden van een sterk staaltje user centered design tegenkom.
Bron: Patiëntgerichte website Maartenskliniek helpt patiënt kiezen
Nog geen reacties op "Patiëntgerichte website Maartenskliniek helpt patiënt kiezen"
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen