Jonathan Mendez geeft op zijn blog 7 regels voor het optimaliseren van een landing page. Mendez stelt dat rode buttons de conversie verhogen.
Josh Hay van FutureNow heeft zo zijn twijfels. Rood is een goede kleur omdat het ervoor zorgt dat de boodschap extra opvalt. In de meeste culturen staat rood echter ook voor stoppen, dat maakt de kleur wat minder geschikt.
Verder blijkt kleur helemaal niet zoveel invloed te hebben op het conversieratio, het gaat erom dat de call-to-action goed moet opvallen (kleur kan daarbij zeker helpen).
Een goede call-to-action leidt tot hogere conversies en heeft de volgende kenmerken:
- Het is onderscheidend van de rest van de elementen van de pagina;
- Het is duidelijk en verward de bezoeker niet met onnodige details;
- Het communiceert duidelijk de voordelen;
- Het geeft antwoord op de vragen van de bezoeker;
Hay vergelijkt de call-to-actions van Firefox 2, Opera 9.1 en Internet Explorer 7. Op basis van de vorige kenmerken blijkt dat Firefox 2.0 de beste call-to-action heeft en Internet Explorer 7 is het slechtste jongetje van de klas.
Nog geen reacties op "Call-to-action van Firefox, Opera en Internet Explorer"
De ‘bron’-link verwijst naar een 404-pagina…
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen