Tijdens de kerstperiode 2006 stegen de online verkopen tot een recordomzet.. Volgens Ariel Ludi van Hybris is dit te danken aan nieuwere technologie (ajax), een betere toegankelijkheid van websites, verbeterde gebruikersvriendelijkheid, de opkomst en groei van web 2.0 en een betere integratie tussen offline en online winkels. Al deze ontwikkelingen leiden tot een betere user experience hetgeen leidde tot meer online verkoop.
Ludi verwacht dat e-commerce in 2007 flink zal doorgroeien. Als oorzaak hiervoor noemt hij dat veel consumenten inmiddels om weten te gaan met nieuwe technologie en de bereidheid van organisaties om te investeren in nieuwe technologie. Hij verwacht dan ook dat veel websites zullen worden voorzien van nieuwe features die een betere user experience tot gevolg hebben.
Het is nog maar de vraag of retailers inderdaad bereid zijn te investeren in nieuwe technologie. Onderzoekers van Brulant constateren immers een langzamere opmars van Ajax dan dat ze op basis van de potentie ervan hadden verwacht. Bedrijven die Ajax-technieken toepassen slagen er immers in om meer sitebezoeken in verkoop om te zetten. Daarnaast zijn de klanten klanten beter te spreken over de kwaliteit van hun sites.
Volgens Jakob Nielsen is goed om terughoudend te zijn met nieuwe technologie. Er komt echter een moment waarop het gerechtvaardigd is om over te gaan op nieuwe technologie. Is dat moment gekomen?
Nog geen reacties op "E-commerce booming in 2007, of valt het wel mee?"
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen