Mobiel internet is nog altijd geen succes.
Consumenten moeten via een mobiele telefoon net zo vrij en eenvoudig kunnen surfen als via een pc, zo vindt het platform Open Mobiel Internet (OMI). Hoewel er in Nederland 16 miljoen mobiele telefoons zijn, waarvan de helft geschikt is voor toegang tot het internet, blijft de groei van het mobiele internet achterwege.
Het gebrek aan gebruiksgemak en onduidelijkheid over de kosten spelen hierbij voor de consument een belangrijke rol.
Ook is de keuzevrijheid van sites beperkt; netwerkoperators verwijzen via hun portal meestal door naar door hen geselecteerde content providers. De weg naar het open mobiele internet is vaak alleen met hindernissen te vinden
, aldus het OMI.
Nog geen reacties op "Mobiel internet geen succes"
Ingaand op het laatste gedeelte van het artikel.. een aantal Nederlandse partijen ziet mobiel internet wel zitten en zijn een samenwerkingsverband gestart..
Emerce kwam vandaag ook met het volgende nieuws:
[b]Grote merken willen beter mobiel internet[/b]
Een aantal grote bedrijven, waaronder de Rabobank, ANWB, De Telegraaf en Endemol, is een samenwerking gestart om belemmeringen die een groei van mobiel internetten in de weg staan, weg te nemen.
Netwerkoperators bieden gebruikers een beperkte keuzevrijheid van sites omdat ze op hun portal meestal alleen verwijzen naar door hen geselecteerde sites, vinden de partijen die zich hebben verenigd in het initiatief Open Mobiel Internet (OMI). Ook de onduidelijkheden over de kosten van mobiel internetten vormen een belangrijke belemmering, vindt het OMI.
Bron: [url=http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=1704145&WT.mc_id=rss]Grote merken willen beter mobiel internet[/url]
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen