Onlangs verscheen het boek ‘Selling Usability’. Via twitter vernam de auteur (die ik overigens in 2004 al eens gesproken heb) dat ik het boek had besteld. Hij bedankte me en stuurde me een e-mail met daarin alvast de PDF versie van het boek.

Hij vroeg me ook een recensie te schrijven op amazon.com. Sterk staaltje van het overtuigingsprincipe ‘the power of reciprocation’. Wederkerigheid in het nederlands. Het komt erop neer dat als iemand iets goeds voor je doet dat je dit graag wilt beantwoorden (we willen niet bij iemand in het krijt staan).

Die review over selling usability heb ik vandaag geschreven. Het boek is praktisch, de tips direct toepasbaar en een aanrader voor iedereen die worstelt met de vraag hoe iedereen in de organisatie (inclusief de baas) te overtuigen van het belang van usability zonder daarbij te gaan voor de frontale aanval.

Niet veel later ontving ik via twitter een bedankje van de auteur en zag ik dat hij een blogpost over mijn review heeft geschreven. Een mooi voorbeeld van wat twitter kan doen dacht ik.

Ik ben erg benieuwd naar jullie twitter verhalen.

Be Sociable, Share!