Heb je de nieuwe virale campagne “Propsport 2008” al gezien? Bij ons op kantoor kwamen er al een aantal voetbalproppen voorbij vliegen.
Aan de binnenzijde van het papieren propje wordt je gelokt naar www.propsport2008.nl een leuke interactieve site waar de ‘Propsport’ wordt uitgelegd.
De meeste mensen die ik sprak waren zeer enthousiast over het idee, de manier om naamsbekendheid te creƫren en de website.
Het overgrote deel van de mensen die ik tot nu toe gevraagd heb de site te bezoeken wist nadien nog steeds niet wat het bedrijf achter de viral doet.. Jij wel?
De campagne is leuk bedacht. Toch ben ik zeer benieuwd of ik de enige ben die denkt dat de slag naar naamsbekendheid of conversie verre van optimaal is..
Wil je meedoen aan een klein testje?
Bezoek op je eigen tempo www.propsport2008.nl en beantwoord de volgende vragen.
Kijk even op je horloge.. hou de tijd wel even bij.
Twee vragen:
1. Kende je het bedrijf al voordat je op de website terecht kwam?
2. Hoeveel tijd koste het om te weten te komen wie het bedrijf achter de viral was?
Nog geen reacties op "Testje: Van viral tot conversie: Propsport 2008"
1. Nee
2. Een halve minuut; Het is eigenlijk niet moeilijk. Er is gewoon een knop Hello Garbage waar uitgelegd wordt wat voor soort bedrijf het is en wat hun onderscheid…
leuke site trouwens! š
1.Ik kende het bedrijf niet.
2.Ik heb het filmpje eerst gekeken daarna kwam ik er snel achter wie de afzender is.
Het is een gemiste kans dat je de viral niet meteen kunt doorsturen. (dan had ook de naam van de adresseerde op het propje kunnen verschijnen)
Video integreren in een website is een fantastische manier om een product onder de aandacht te brengen. Mensen vinden het fijn om een verhaal te horen op een passieve manier (zoals de televisie). Wanneer je daar een reactieformulier bij zet, is de respons erg groot.
Zo hebben we laatst nog voor een klant een productpresentatie gemaakt, hierdoor zijn er veel nieuwe contacten gelegd. voorbeeld: http://www.elkedageenleermoment.nl
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen