Eerder is op usabilityweb gepost dat steeds meer en meer kerstinkopen online worden gedaan. Vooraanstaande merken riskeren nu echter een verminderde online omzet door hun slechtwerkende en gebruiksonvriendelijke websites.
Gebleken is dat 50% van de vooraanstaande high street namen in de UK nu een slechtere online service aanbiedt dan in dezelfde periode vorig jaar. Met een usabilityscore van 57% zullen deze retailers zeker online klanten verliezen. En dat door fouten die gemakkelijk te verhelpen zijn.
De basis-regels van usability worden veelal genegeerd. Dit leidt tot groeiende frustratie bij de bezoekers van de website. Vooral ongenoemde bezorgkosten, verwarrende check-out procedures en error pagina’s zorgen voor een slechte user experience.
Een lijstje met de punten die onder andere voor frustratie zorgen:
- Geen ondersteuning wanneer errors zich voordoen
- Slechte productomschrijvingen en te kleine plaatjes
- Onopvallendheid van de ‘in winkelwagen’ button
- Klanten worden niet geholpen met het uitzoeken van producten. Er worden geen speciale aanbiedingen gedaan of aanbevolen producten weergegeven. Ook ervaringen van andere kopers ontbreken
- Geen of slechte mogelijkheid tot het filteren van de zoekoptie. Bijvoorbeeld het sorteren op prijs, kleur of best verkochte producten.
Nog geen reacties op "User experience bij de kerstinkopen…"
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen