Internet wordt een steeds belangrijker medium om gebruik te maken van andere media, zoals radio, televisie en telefonie.
In een jaarlijks onderzoek, dat in opdracht van Interactive Advertising Bureaus (IAB) is uitgevoerd door Interview NSS, komt naar voren dat steeds meer mensen internet als het medium van de toekomst zien. Het onderzoek heeft de relatieve vrijetijdsbesteding aan media van Nederlanders van vijftien jaar en ouder onder de loep genomen.
De sterkste stijgers ten opzichte van 2005 zijn telefoneren via internet en online bankieren.
Meer dan 1.200 Nederlanders werden ondervraagd. Gemiddeld wordt nog wel de meeste tijd besteed aan televisiekijken, gevolgd door radio. Internet staat op de derde plaats. Onder jongeren is internet echter wel het meest gebruikte medium.
Van de ondervraagden is tweederde het eens met de stelling dat internet hét medium van de toekomst is. Overigens is 43 procent van de ondervraagden het niet eens dat televisiekijken via internet de toekomst heeft. Wel vindt 63 procent dat internet de aantrekkelijke elementen van verschillende media met elkaar combineert.
Bron: Tweederde van Nederland denkt dat internet de toekomst heeft
Nog geen reacties op "Tweederde van Nederland denkt dat internet de toekomst heeft"
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen