Kevin Hale is interface designer van de populaire website Wufoo. Met Wufoo kan de bezoeker in een handomdraai krachtige formulieren bouwen voor zijn of haar website. Een groot deel van het leven van Hale draait dan ook om formulieren.
Formulieren zijn erg belangrijk voor het succes van een website. Formulieren zijn immers hèt interface-element waarmee bezoekers in contact treden met een organisatie. Of het nu gaat om het aanvragen van een offerte, het aankopen van een product of het uiten van een klacht. Formulieren maken de interactie mogelijk.
Kevin Hale krijgt dan ook vaak de vraag van klanten hoe men de formulieren op hun website kan verbeteren. Voor iedereen die meer conversie wil halen uit zijn formulieren geeft hij de volgende tip: Stop zoveel te vragen
Er worden uitgebreide statistieken bijgehouden van het gebruik van de Wufoo formulieren. De meeste gebruikte formulieren zijn de meest eenvoudige formulieren. Aanmelden voor een nieuwsbrief, contactformulieren of een poll worden veel gebruikt. Hoe meer erg gevraagd wordt van de bezoeker hoe eerder deze ook zal afhaken. Vraag dus alleen datgene wat je echt persé moet weten om de klant goed van dienst te kunnen zijn.
Wet van Hale: You dramatically decrease the number of submissions you’re going to receive every time you add another question to your survey.
Bron: Kevin Hale on the Art of Forms: Stop Asking For So Much!
Nog geen reacties op "Effectieve formulieren door minder te vragen"
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen