Uit een studie van Allurent blijkt dat 76% van de respondenten zegt dat men eerder online een produkt koopt als produkten beter worden getoond met zoomfuncties, 360 graden foto’s, online video et cetera.
Volgens diezelfde studie maakt 32% van de webwinkels het mogelijk om tot in de kleinste details in te zoomen op de producten. Dit aandeel is groeiende blijk uit onderzoek van Scene7. Hieruit blijkt dat steeds meer bedrijven de User Experience willen verbeteren door te investeren in betere interactie met haar bezoekers. Zoomfuncties zijn een van die dingen waarin men wil investeren.
Mike Madiao bespreekt de innovatieve zoomfuncties van:
Het nadeel van de zoomfuncties van Sporting Goods en Endless.com is dat de positie van de muiscursor en daar waar wat gebeurt een andere is. Met onze eyetracking studies zie ook vaak terug dat de focus vaak op een klein gedeelte van het scherm is. Zo kom ik vaak tegen dat foutmeldingen die boven of onder een formulier staan niet gezien worden omdat de focus op het veld ligt waar zich een fout voordoet. Deze zoomfuncties zijn echter wel erg slick en ik vraag me af of bezoekers deze niet zullen zien (ik zal binnenkort eens een eyetrack testje doen)
Volgens Mike is de zoomfunctie van Nike.com de beste. Ik denk dat allerdrie zorgen voor een rijke user experience. Ik ben echter benieuwd of ze ook zorgen voor meer conversie dan een meer traditionele zoomfunctie.
Bron: Battle of the Zooms
Nog geen reacties op "De opkomst van zoomfuncties"
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen