Afbeeldingen zijn de belangrijkste reden waarop consumenten bij het online boeken een hotel uitkiezen. Dat blijkt uit een onderzoek onder 3000 Amerikaanse internetgebruikers, waarbij de factoren prijs en locatie buiten beschouwing weren gelaten.
28% van de ondervraagden gaf aan dat een foto’s zwaar meewegen in hun hotelkeuze.
Andere redenen die als erg belangrijk werden genoemd, waren omschrijving van het hotel (23%), omschrijving van de plaats van bestemming (17%), aantal sterren (14%) en beoordelingen van andere consumenten (13%). De hotelketen en loyalty programs werden het minst vaak genoemd als belangrijke reden.
De onderzoekers stellen dat de resultaten voor alle online aankoopbeslissingen op zouden kunnen gaan. We waren verrast dat de hotel-merken en loyaliteitsprogramma’s door consumenten veel minder belangrijk worden geacht dan afbeeldingen
, zegt Paolo Boni, directeur van VFM Interactive.
Nog geen reacties op "Internet-reizigers willen afbeeldingen zien"
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen