De abandon rate is het percentage bezoekers dat een bepaalde pagina op de website verlaat. Voor een e-commerce website is de abandon rate van een volgeladen winkelwagentje bijvoorbeeld van belang. Gemiddeld ligt dit percentage zo rond de 60% (marketingsherpa)
Adagio Tea zit met een abandon rate 35% ver onder het gemiddelde. Dit is echter geen reden om lui achterover te zitten.
Ilya Kreymerman van Tealeaf maakte gebruik van e-mail marketing om de bezoekers die hun winkelwagentje verlieten toch te verleiden tot een aankoop. 35% gaf immers aan interesse te hebben in het aanbod van Adagio Tea. Dit biedt kansen.
Men stuurde daarom een e-mail met daarin de tekst U heeft recent geprobeerd om thee bij ons te bestellen maar de transactie niet afgerond. We hopen dat deze kortingscoupon ter waarde van $5 u kan overhalen alsnog een bestelling bij ons te plaatsen.
De timing van het versturen van de e-mail is van belang. 8% van de bezoekers van Adagio Tea keert immers vrij vlot terug nadat men het winkelwagentje heeft verlaten. Verstuurd men de e-mail te snel dan geeft men onnodig korting. Als de e-mail te laat wordt verstuurd is de klant het aanbod al weer vergeten en kan de e-mail zelfs voor spam worden aangezien.
Kreymerman besloot daarom de e-mail tussen 3 en 6 dagen te sturen.
De resultaten zijn goed. Van de bezoekers die de e-mail hebben ontvangen besluit 5,6% alsnog over te gaan tot aankoop.
Bron: How to Use Auto-Emails to Lower Abandoned Shopping Cart Rates
Nog geen reacties op "E-mail als middel om afhakende bezoekers alsnog over te halen"
besluit 5,6% alsnog over te gaan tot verkoop.
Verkoop moet hier aankoop zijn.
Thnx, stom van me. Het is inmiddels aangepast.
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen