Vanaf nu is het voor klanten van de ABN AMRO mogelijk om hun saldo op te vragen met Windows Live Messenger. De ABN AMRO is de eerst bank die dit mogelijk maakt. Volgens Max Mouwen, Hoofd Interactive Banking speelt deze nieuwe service in op de behoeften van haar klanten om op elk gewenst moment bankzaken te kunnen regelen.
Vorig jaar heeft de bank een proef gehouden onder 1000 studenten. De resultaten waren zo goed dat het nu voor alle klanten die Internet Bankieren beschikbaar is. De deelnemers aan de pilot vroegen gemiddeld vijf keer per week hun saldo op. Dit opvragen gebeurde vooral rond de lunch, avondeten en na 22:00 uur. Vooral rond de dagen dat de studiefinanciering gestort werd, waren er veel studenten die hun saldo bekeken.
Om het systeem te gebruiken moet de klant zich één keer aanmelden. Daarna typt hij tijdens de chatsessie het woord saldo in plus de laatste vier cijfers van zijn rekeningnummer. Vervolgens komt het saldo real time in beeld.
Nog geen reacties op "ABN AMRO start met Messenger Saldo"
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen