Een recente studie van iProspect bevestigt, net als eerdere onderzoeken, het voor de hand liggende: in veel gevallen leidt het online zoeken van informatie over een product tot het offline kopen van datzelfde product.
Het search marketingbedrijf iProspect ondervroeg een kleine 2000 online consumenten en stelde vast dat 47 procent van de respondenten die online productinformatie zoeken, dit product offline kopen.
Bij het zoeken naar productinformatie spelen de websites van de winkeliers een even belangrijke rol als de algemene zoekmachines. Ruim 63 procent van de respondenten gaat rechtstreeks naar de website van de producent en 62 procent gebruikt eerst een zoekmachine.
Winkeliers blijven de conversie van online search naar offline aankoop nog steeds onderschatten, aldus iProspect.
Nog geen reacties op "Online zoeken leidt vaak tot offline kopen"
[i]Winkeliers blijven de conversie van online search naar offline aankoop nog steeds onderschatten, aldus iProspect.[/i]
Waarop baseert iProspect deze uitspraak? Ik zie dit nergens terugkomen op de website. Het feit dat ze een search marketingbedrijf wekt als een zekere conflict of interest. Het tegenovergestelde kunnen ze immers niet beweren, ze zouden een dief van hun eigen portemonnee zijn.
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen