Uit nieuwe cijfers van ZenithOptimedia blijkt dat in 2007 de internetreclame wereldwijd meer omzet maakt dan outdoor advertising (billboards, etc). En in 2008 zal online advertising evenveel omzet maken als radioreclame. De global ad spending outlook van het bureau wordt opnieuw naar boven toe bijgesteld, omdat de stijging sneller gaat dan ZenithOptimedia eerder had verwacht. In percentages uitgedrukt zou internetreclame wereldwijd goed moeten zijn voor 6,5 % van alle reclamebestedingen in 2008. Ter vergelijking: in 2005 was dat nog 4,5 %. Internetreclame is daarmee, na outdoor, de snelste groeier in reclameland.
ZenithOptimedia verwacht dat de groei van de bestedingen procentueel meer zal toenemen dan het wereldwijde bruto binnenlands product: tegen 2008 moeten de advertentiebestedingen 0,99 % van het BBP uitmaken, tegenover 0,96 % in 2005. Het gaat hierbij nog steeds om een herstelbeweging na de daling in de afgelopen jaren, in 2000 was de sector goed voor 1,08 % van het BBP.
Nog geen reacties op "Internet reclame overtreft outdoor advertising"
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen