Het online betalingssysteem Ideal, ontwikkeld door Rabobank, Postbank, ING Bank en ABN AMRO, is een succes. Dat stellen de banken en webwinkels een half jaar na de introductie.
De teller van Ideal-transacties staat op 560.000, gemeten tussen de introductie in oktober 2005 en april 2006. Dat is zo’n 10 procent van de online transacties. Bij Free Record Shop verloopt inmiddels ruim 30 procent van de online betalingen via Ideal. Daarmee is Ideal naast creditcards en acceptgiros de populairste betalingsmethode
, zo laat Tim Schell van Free Record Shop weten.
Bij Bol.com ligt het aandeel van Ideal met zo’n 5 tot 10 procent van de betalingen aanmerkelijk lager, maar volgens directeur Daniël Ropers komt dat door de onverminderde populariteit van de acceptgiro-betalingen die Bol.com aanbiedt. Gert-Jan Kosters van Mycom, dat sinds een maand Ideal gebruikt, laat weten dat 20 procent van de transacties van de online computerwinkel via de nieuwe betalingsmethode verloopt.
Doelstelling van de iDeal-partners, zo laat Cindy Penders van de Postbank weten, is het realiseren van een aandeel van vijftig procent van de online betalingen binnen vijf jaar.
Nog geen reacties op "Ideal volgens webwinkels succesvol"
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen