Niemand kan exact zeggen hoe groot internet nu precies is. Dat het heel groot is moge duidelijk zijn. Dat het dagelijks groeit is ook geen geheim. Onderzoek van Directgov toont echter aan dat de meerderheid van de mensen (51 procent) slechts zes websites op regelmatige basis bezoekt. Experts noemen dit het Supersite fenomeen.
95% van de respondenten geeft aan dagelijks gebruik te maken van het internet en niet meer zonder te kunnen. Dat men dan slechts zes websites regelmatig bezoekt houdt in dat deze websites van groot belang voor hen zijn. Vandaar de benaming supersite.
Slechts één online bank, winkel, reisbureau, et cetera is voor de meeste mensen genoeg. Hiermee is maar weer eens aangetoond dan mensen op internet bijzonder loyaal zijn. Als ze eenmaal je website snappen dan zullen ze niet snel de website van een concurrent proberen. Het zoeken van de juiste informatie en uitvogelen van de functionaliteit op een nieuwe website is hen eenvoudigweg te veel moeite.
Nog geen reacties op "Supersite fenomeen en loyale internetgebruikers"
Ik denk dat dit voor veel mensen erg herkenbaar moet zijn. Ook voor mezelf gaat deze vlieger op. Internetbankieren doe je immers maar bij één bank en waarom zou ik elders boeken bestellen als het bij bol.com gewoon plezierig werkt.
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen