Ongeveer eenderde van de Amerikaanse gebruikers gaat eerder voor de fun online dan dat ze hun e-mail checken, het nieuws lezen of iets opzoeken met een zoekmachine. Dit is een sterke stijging ten opzichte van vorig jaar verklaarde Deborah Fellow van het Pew Internet & American Life Project. Toen was dat percentage nog 21 procent.
Het gebruik van het medium internet is dus aan sterke verandering onderhevig. Veel usabilityexperts stellen dat mensen op internet gaan om een bepaal doel te bereiken. Als ze dit doel op een effectieve en efficiënte manier bereiken leidt tot een hoge tevredenheid.
Deze trend laat echter zien dat meer en meer mensen het internet ook gebruiken als vermaakmiddel. De hoge penetratie van breedbandinternet en groei van nieuwe webcontent zoals interactieve applicaties en video zijn hiervan de oorzaak (of misschien een gevolg?)
Mannen gebruiken internet iets meer (34%) als vermaakmiddel dan vrouwen (26%). Verzenden en ontvangen van e-mail is nog steeds de meest populaire activiteit (52%) het gebruik van een zoekmachine scoort (38%) terwijl het online lezen van nieuws een derde plaats bezit met (31%).
Nog geen reacties op "Internet steeds vaker een vermaakmiddel"
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen