Hpshopping.com is al meer dan 10 jaa een vooraanstaande website als het gaat om ecommerce. Je zou dan ook denken dat alles daar al goed uitgekristaliseerd is en dat er weinig kansen tot verbetering zijn.
Het tegendeel is waar. Het afgelopen jaar heeft ze de conversieratio van e-mail campagnes met 50% weten te verhorgen en die van landingspagina met 25%
Catherine Paschkewitz, directeur consumentenmarketing van hpshopping verteld hoe ze dit hebben bereikt
- Zoeken naar ROI verbeteringen
In plaats van de overall conversieratio te meten splitsen ze het op per produktcategorie die gekoppeld zijn aan winstmarges. Dankzij het verbeterde inzicht zijn ze nu in staat om een betere prijs te bieden en is het winstmarge met 10% gestegen. Ook hebben ze ontdekt dat bezoekers liever op een pagina komen die uit meerdere produkten bestaat dan op een pagina die uit een produkt bestaat. Ze kunnen nu betere de produkten vergelijken, hetgeen resulteerde in een stijging van het conversieratio van 25% en een stijging van het gemiddelde orderbedrag. - E-mail nieuwsbrieven
Men verhoogde de frequentie van van nieuwsbrieven van 2 per week naar 1 per week. De verkopen kenden een exponentiƫle stijging. Herinnerings e-mail blijken ook goed te werken. Het is goedkoop en een stijging van het conversieratio van 50% is niet ongewoon. - Informeren van affiliatesNiet iedere affiliate gebruikte de unieke produktnummers van HP. Daardoor misten deze vaak belangrijke updates en nieuwe informatie. Het beter vormgeven en stroomlijnen van dit proces verdubbelde de verkopen.
Bron: How hpshopping.com Increases Gross Margins While Winning Marketing Awards — Four Specific Tactics
Nog geen reacties op "Hoe hpshopping.com haar conversieratio verhoogde"
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen