Het actueel houden van een website kost vaak meer dan gepland. Nieuw-Zeeland kent een gemiddelde van 15 e-commerce websites voor iedere 1000 inwoners (het gemiddelde is 30/1000, duitsland scoort zelfs 80/1000). Het gemiddelde conversieratio van e-commerce websites in Nieuw-Zeeland is lager dan 2 procent. Ondernemers in Nieuw-Zeeland vragen zich dan ook af of de kosten wel opwegen tegen de baten en hoe het toch komt dat het conversieratio zo laag is.
De redenen die mensen noemen op niet online te kopen blijken behoorlijk universeel.
- Mensen twijfelen aan de betrouwbaarheid van internet. Ze zijn bang voor credit-card fraude. Ontwikkelingen zoals (spy-) phising, auto-dialers en pharming versterken het wantrouwen tegenover internet. Organisaties moeten daarom bewust aandacht schenken aan de geloofwaardigheid van hun websites.
- Gebruiksvriendelijkheid is nog vaak benedenmaats. Het bestellen van een product via een website is in veel gevallen nog steeds moeilijker dan het bestellen van hetzelfde produkt via de telefoon of een catalogus. Met het toenemen van de gebruiksvriendelijkheid kunnen forse stijgingen in het conversieratio worden behaald. Gebruiksgemak is de belangrijkste redenen op te kopen via internet
- Ook qua totale gebruikservaring moeten veel websites het nog steeds afleggen tegen hun fysieke tegenhanger. Kopen in de winkel is plezieriger dan kopen op een website. Een website moet meer zijn dan alleen maar wat functionaliteiten, het moet een zeker verlangen opwekken.
Nog geen reacties op "E-commerce in Nieuw-Zeeland"
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen