Niet alleen de SNS bank bouwt toegankelijk. Ook Becam laat zien dat ze toegankelijkheid hoog in het vaandel hebben staan.
Ruben Timmerman van usarchy staat stil bij de goede en minder goede punten van de Becam site.
Goede punten
- Skip to content
- Hoog contrast
- Omgekeerde titels
- Lettergroote aanpasbaar (site schaalbaar)
- Plaatjes in CSS
- Beschrijvende titel bij pop-ups
- Makkelijk te onthouden URLs
- Gebruik van access keys
Minder goede punten
- Rode hyperlinks, visited links slecht herkenbaar
- Slordige print layout
- Geen e-mail adres, verplichte velden contactformulier niet aangegeven
Nog geen reacties op "Becam maakt lenen letterlijk toegankelijk"
Ruben heeft gelijk. Als je niet beter wist zou je bij deze jongens gaan lenen. Dit is een voorbeeld van een gebruiksvriendelijke website. Geen flashy design, gewoon strak en to the point. En inderdaad, de rode hyperlinks irriteren mij ook.
Iets zegt mij dat de achterliggende reden puur commerciëel is. Dat is mooi want geeft aan dat accessibility commerciëel een goede zet is. (Alhoewel, het zou mooi zijn als ze ons de resultaten zouden laten zien.)
Als je een betrouwbare indruk en volledigheid van informatie onder usability schaart dan slaan ze plank wel (bewust) mis. Afgezien van wat lage rentetarieven wordt er nergens informatie gegeven. De bedoeling is vooral dat je belt voor een offerte zo dat ze je persoonlijk kunnen overhalen.
@Tobi, “(Alhoewel, het zou mooi zijn als ze ons de resultaten zouden laten zien.)”
Ik heb vandaag contact gezocht met Becam en ook de SNS bank met exact dezelfde vraag. Ik hoop dat ik snel reactie krijg.
Even toevoegen wat ik in het verhaal ook zeg; SNS bank bouwt bepaald niet toegankelijk. Becam wel dus, hoewel hun site ook wat minder complex is waarschijnlijk.
Zie ook
[url=http://www.usarchy.com/2005/09/sns-bank-een-klein-beetje-drempelvrij/]SNS bank een klein beetje drempelvrij[/url]
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen