Een nieuwe hype is geboren. Vindbaarheid gaat het helemaal worden, het hangt nauw samen met usability, accessibility, zoekmachine marketing en allerlei andere hippe marketing gerelateerde onderwerpen.
Vindbaarheid is een onderdeel van usability, gebruikersvriendelijkheid. Of in Morville zijn woorden, het komt vóór usability, want:
Findability Precedes Usability
In the Alphabet and on the Web
You Cannot Use What You Cannot Find
Vindbaarheid gaat over informatie architectuur. Het vindbaar maken van, well, alles. Een ondergewaardeerd onderwerp bij de bouw van websites, waar vaak gewoon van de structuur van de organisatie wordt uitgegaan. Wat je niet kan vinden kan je niet gebruiken. Maar wat je niet kan vinden, kan je ook niet kopen.
Vindbaarheid gaat over de mate waarin en het gemak waarmee iets te vinden of te navigeren is.
Bron: Vindbaarheid (findability): wat je niet vindt, kun je niet gebruiken
Nog geen reacties op "Vindbaarheid: wat je niet vindt, kun je niet gebruiken"
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen