Veel bedrijven zien geen kans de mogelijkheden van hun corporate websites ten volle te benutten. Zij zijn niet interactief, maar onderactief bezig.
Tien factoren staan effectief websitegebruik in de weg.
- Een gebrek aan duidelijkheid. Bezoekers willen weten wat ze kunnen verwachten en waar. Een beter navigatiesysteem is de oplossing;
- Een gebrek aan persoonlijke relevantie. Waarschijnlijk vraagt de site om de verkeerde klantgegevens;
- Onvoldoende gebruik van databasemarketing;
- Een gebrek aan creatieve en innovatieve interactie;
- Onvoldoende gebruik van web-eigen mogelijkheden als animatie en spelletjes;
- Afwezigheid van streaming video, al neemt de penetratie van breedbandverbindingen in rap tempo toe;
- Onvoldoende ondersteuning van merk en positionering;
- De site is klanten weinig behulpzaam bij het verkrijgen van de gewenste informatie;
- Er ontstaat geen community van bezoekers met gelijkluidende wensen en interesses;
- De site is niet entertaining genoeg. Temidden van de enorme concurrentie van ontelbare andere websites moet de aandacht van de consument getrokken en vastgehouden worden.
Moet zeggen dat ik niet echt onder de indruk ben van het lijstje. Het lijkt me niet echt moeilijk om een lijstje te maken met zaken waarom iets niet lukt. Interessanter is dan ook een lijstje met succesfactoren.
Nog geen reacties op "Tien factoren verhinderen effectiviteit van websites"
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen