Volgens een onderzoek van Forrester Research lopen veel fabrikanten van consumenten electronica omzet mis doordat ze er niet in slagen hun klanten te helpen het optimale uit hun producten halen. Veel klanten snappen niet hoe het apparaat nu precies werkt en wat alle mogelijkheden zijn. Met name als men via het apparaat toegang probeert te krijgen tot diensten en content op internet lopen ze vaak tegen problemen aan.
Bedrijven lopen hierdoor veel omzet op het gebied van after-sales mis. Juist door extra-toevoegingen, diensten en content te verkopen worden de apparaten tot leven gebracht. Iets dat nu zelden het geval is.
Als bedrijven er niet beter in slagen hun klanten te helpen het optimale uit hun producten te halen is Forrester Research bang dat de industrie in 2010 $ 3,8 miljard omzet misloopt.
De digitale levensstijl is steeds meer een feit en we zullen via steeds meer apparaten toegang tot internet krijgen. Consumenten worden nu echter gedwongen om zelf allerlei apparten en componten samen te stellen die hun digitale levensstijl ondersteunt, ze missen hiervoor echter vaak de kennis en kunde, aldus Ted Schradler (Vice President, Forrester Research).
Nog geen reacties op "Mogelijkheden nieuwe gadgets niet optimaal benut"
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen