Uit een onderzoek onder ruim 900 consumenten zou blijken dat websites van hotels en restaurants beter gewaardeerd worden als er video vertoond wordt. Tweederde van de respondenten vindt de sfeer beter te proeven en de site professioneler overkomen. Dat zou worden beloond met 42% meer reserveringen bij hotels en 30% bij restaurants.
Het onderzoek toont aan dat de stijgende penetratie van breedbandaansluitingen effect heeft op het gedrag van consumenten.
Opvallend zijn de verschillende effecten van video op mannen en vrouwen. Vrouwen vinden het proeven van de sfeer belangrijker. Bijvoorbeeld 80% vindt dat de sfeer in hotels beter wordt weergegeven tegen 65% van de mannen. Mannen daarentegen vinden eerder dat video bijdraagt aan een professionelere site. Bijna 68% tegen 60% van de vrouwen. Dit leidt echter nauwelijks tot verschil in reserveringsgedrag tussen mannen en vrouwen. Hiervoor blijkt leeftijd wél relevant. Gemiddeld 38% van de vijftigplussers zouden eerder reserveren na het zien van een video tegen 31,8% van de jongeren.
Jammer dat op de website van ForMe Video het onderzoeksverslag niet wordt aangeboden. Beetje moeilijk om nu te beoordelen hoe betrouwbaar en representatief deze cijfers zijn.
Nog geen reacties op "Meer waardering door streaming content?"
Via een speciale toegangscode heb ik wat cijfers kunnen inzien. De cijfers zijn betrouwbaar en representatief. De vraagstelling is echter wel wat suggestief
“Door een video zou ik eerder reserveren”
We weten niet of mensen dit dan ook daadwerkelijk doen. Zoals we weten kunnen er grote verschillen zitten tussen wat mensen zeggen dat ze zullen doen en wat ze daadwerkelijk doen ([url=https://www.usabilityweb.nl/artikel.php?id=21]Heeft de gebruiker altijd gelijk?[/url])
Of een video dus leidt tot meer reserveringen wordt niet hard gemaakt. Dit zal de praktijk uitwijzen.
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen