Jason Burby van webdesignbureau zaaz.com beschrijft vier kritische prestatie indicatoren die tot het kennisrepetoire van iedere internetondernemer behoort.
- Landing-pagina exit ratio
aantal bezoekers die pagina L verlaat / aantal bezoekers pagina L
steeds vaker worden landings-paginas gecreeërd waarop geinteresseerde bezoekers rechtstreeks binnen komen in plaats van op de homepage. Denk aan een actiepagina zoals pechhulp.nl. Het is handig om te weten of mensen nadat ze op deze pagina zijn binnengekomen blijven of deze direct verlaten, met andere woorden sluit het aan bij de verwachting; - Homepage effectiviteits index
aantal bezoekers van de page H / bezoekers die hun doel bereiken
Bezoekers die met een bepaald doel naar een pagina komen willen dit het liefst zo snel mogelijk bereiken. Het is belangrijk om te weten of de homepage tot dit doel bijdraagt en bezoekers aanspoort snel tot actie over te gaan.; - Bedankt-pagina exit ratio
aantal bezoekers die pagina B verlaat / aantal bezoekers pagina B
Hoeveel bezoekers verlaten je website onmiddellijk na het zien van een bedankt-pagina omdat ze een product hebben besteld of formulier hebben ingevuld? Als we willen dat gebruikers meerdere acties op onze website uitvoeren is het belangrijk om ze vast te houden nadat ze een actie hebben voltooid. .
Nadat enig inzicht in deze kritische prestatie indicatoren is verkregen kan vervolgens een stap worden gemaakt om ze uit te splitsen per doelgroep segment. Het kan namelijk zijn dat deze per segment verschillen. Het is belangrijk om dit te weten omdat zo gerichter actie kunnen worden ondernomen. Hetgeen het totale succes van de website weer ten goede komen.
Nog geen reacties op "Drie kritische prestatie indicatoren"
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen