Sinterklaas is net geweest en de kerst staat voor de deur (zie Sint vs Santa). Dit betekent dat veel e-commerce shops de verkopen zien stijgen.
Er wordt dan ook extra veel geinvesteerd in zoekmachine-marketing. Vaak blijkt echter dat deze extra investeringen niet altijd leiden tot meer verkoop. Hoe dit kan? De website is niet gebruiksvriendelijk.
De bezoeker moet speciale software downloaden, lange formulieren invullen, popups wegklikken en de navigatie is onduidelijk. Allemaal zaken die de bezoeker doen besluiten de website snel te verlaten.
Dit is erg schadelijk want voor veel mensen speelt internet een steeds belangrijker rol in het koopproces. Hetzij ter orientatie hetzij om daadwerkelijk de aankoop te doen.
Er is geen marketeer die zal beweren dat de etalage van een winkel er niet toe doet. Waarom wordt er dan toch nog wel vaak zo tegen de website aan gekeken? Veel mkb-websites zijn ongebruiksvriendelijk en hebben een benedenmaatse vormgeving.
Nog geen reacties op "Bedrijven lopen omzet winst door ongebruiksvriendelijke website"
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen