Een website is altijd een evenwichtsoefening tussen informatie geven aan je bezoekers, en reclame maken voor je product. (Bart – Netlash)
Stel: je hebt een website met veel informatieve artikelen, en een hoop product-pagina’s.
Wat minder goed werkt: op je homepagina “reclameblokken” plaatsen voor je producten, en je informatie-paginas dieper begraven. De producten worden hier als snelheidsdrempels op de weg van de surfer gegooid.
Wat beter werkt: op je homepagina zo goed mogelijke ingangen naar je informatie-pagina’s aanbieden. Laat de bezoeker eerst de informatie vinden die hij nodig heeft. Op die informatie-pagina zelf, bied je dan gericht links (reclames) naar je productpaginas aan. De producten worden als logisch vervolg gepresenteerd van de informatie.
Misschien heb je dan minder bezoekers op productpagina Y. Maar je weet zeker dat elk van die bezoekers effectief interesse zal hebben voor je product.
Nog geen reacties op "Reclame werkt niet, informatie wel!"
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen