Volgens adviesbureau McKinsey wordt tweederde van alle economische activtiteit beïnvloed door mond-tot-mond reclame over een product, dienst of merk. En volgens onderzoek van onderzoekbureau RoperASW (onderdeel van de GfK Groep) ziet 90 procent van de Amerikaanse consumenten “word of mouth” als belangrijkste bron voor ideeën en informatie.
Forrester Research vond uit dat 15 procent van de online Amerikanen producten eerst vergelijkt op basis van productrecensies van andere consumenten, en daarna pas tot de koop overgaat.
Een goede mond-tot-mond reclame is dus erg belangrijk. Een positieve gebruikerservaring is dan ook cruciaal om positieve mond-tot-mond reclame te stimuleren. Steeds meer marketeers zetten dan ook fors in op mond-tot-mond reclame.
Ik ben benieuwd of ze vooral kiezen voor virale marketing campagnes of toch gaan voor de user experience.
Nog geen reacties op "Het belang van mond-tot-mond reclame"
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen