52 procent van de lezers van zakelijke e-mailnieuwsbrieven bekijkt de mail altijd in het preview-scherm van zijn e-mailprogramma. Nog eens 17% geeft aan dat vaak te doen. De cijfers tonen aan dat het enorm belangrijk is om daar bij het ontwerpen van mailings rekening mee te houden.
Het preview-scherm varieert in grootte van een kleine strook tot een kleine rechthoek. “Met zoveel bezoekers die e-mails in hun preview-scherm bekijken, is het des te belangrijker om je te richten op de above the fold-positie”, aldus de vice president van EmailLabs, het bedrijf dat het onderzoek uitvoerde. De informatie die als bovenaan wordt getoond is enorm belangrijk: 49 procent van de email-lezers kijkt niet verder dan de eerste paar regels.
Een andere uitkomst van het onderzoek richt zich op e-mailprogramma’s die afbeeldingen niet automatisch binnenhalen. Maar liefst 53% van de e-mailgebruikers blokkeren op die manier de afbeeldingen in hun e-mail. Dat heeft niet alleen grote gevolgen voor de wijze waarom een e-mail er uit ziet, maar ook op de meetresultaten. Wanneer afbeeldingen niet geladen worden, kan niet worden gemeten of een e-mail daadwerkelijk is geopend.
Nog geen reacties op "E-mail wordt gelezen in het previewscherm"
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen