9 van de 10 online consumenten ervaart problemen wanneer ze goederen of diensten op internet willen kopen, variërend van foutmeldingen tot problemen met inloggen. Voor een derde is dat een reden om bij de concurrent te gaan kijken. Bedrijven zijn zich onvoldoende bewust van het belang van een foutloze site, stellen de onderzoekers.
Volgens het onderzoek, uitgevoerd in opdracht van het Amerikaanse TeaLeaf, komt 40% van de internetters foutmeldingen tegen bij het uitvoeren van een transactie op internet. 37% heeft problemen met onduidelijke navigatie, 31% heeft moeite met inloggen en een zelfde percentage heeft wel eens te maken gehad met transacties die door een technische fout niet kon worden afgerond.
Elke misstap in een website, van een fout in de transactieprocedure tot een link die niet biedt wat de consument verwacht, kost omzet. Het heeft een negatief effect op de ROI, beschadigt de band met de consument en ondermijnt de merkervaring
, stelt analist Bryan Eisenberg.
Er is dus nog genoeg werk aan de winkel. Weer een onderzoek waaruit blijkt dat het vieren van gebruiksvriendelijk voorbarig is.
Nog geen reacties op "Consumenten ervaren veel problemen bij e-commerce"
Ik vind dat die fouten grootendeels te wijten zijn aan degenen die het e-commerce systeem hebben gemaakt. Men vergeet weleens dat de gemiddelde gebruiker “dom” is, en er wordt dan ook veel te weinig aandacht besteed aan usability. Persoonlijk vind ik het doen van transacties ook een ware hel op internet en heb er zelf ook wel problemen mee ondervonden. (een gemiddelde gebruiker was hier al lang afgehaakt) Onduidelijk navigatie kom je helaas ook nog vaak tegen, iets wat in mijn ogen niet nodig is, maar waar wederom vaak geen aandacht aan wordt besteed. Wat ik me soms ook wel afvraag is in hoeverre het nut heeft om je te moeten registreren/inloggen voordat je iets mag bestellen. Als extra optie heb ik hier geen problemen mee, mits de klant wel voordeel ondervind hiervan. Naar mijn mening zijn we er nog lang niet.
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen