De nieuwe eigenaar van de populaire gratis Nedstad teller, Ad Pepper Media, zou er goed aan doen om nog eens naar de internetergernissen top 10 te kijken! Sinds deze week verschijnt op elke websites met deze gratis teller een automatische pop-up advertentie.
Volgens Ad Pepper Media zijn de kosten van dataverkeer en onderhoud van de teller zo hoog dat ze wel over moeten gaan tot deze vorm van ‘opdringerige reclame’. Ad Pepper Media hoopt dat de advertenties niet ten koste gaan van het goede imago van Nedstat Basic.
Dat dit ten kosten van het imago gaat lijkt me een zekerheidje. Ik ben dan ook benieuwd hoe lang Nedstad nog kan communiceren dat ze “het meest gebruikte gratis statistiekengereedschap ter wereld” zijn.
Bron: Nu.nl
Nog geen reacties op "Nedstad Basic gaat over tot Pop-up advertenties"
OMG, een van de redenen dat ik op een prive site een nedstat teller heb gezet is juist omdat anderen vervelende pop-ups tonen.
Dit is genoeg reden om de teller van mijn site te verwijderen, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik tot op heden nog geen pop-up heb gezien. Nog even wachten dus…
Dan is er nog altijd de pop-up killer
René > ook gebruikersvriendelijk, maar de pop-up killer zorgt niet voor de gewenste financiele opbrengst…
De volgende stap is een advertentie die over de tekst heen gaat, waarbij je moet zoeken naar de ‘close ad’ knop. Persoonlijk vind ik die nog erger…
L.S.
Ze zijn hun eigen glazen aan het ingooien. Veel grote sites besluiten een andere teller te gebruiken. Ik heb mijn site http://www.clippagina.nl met dagelijks goed voor 100.000 bezoekers inmiddels ook van een andere teller voorzien.
Groet Peter
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen