Er wordt veel onderzoek verricht naar waar bezoekers op het internet nu precies kijken. Kijkt men het eerste links, naar het midden of rechts? Voor website bouwers is deze informatie natuurlijk erg belangrijk, immers waar plaats ik belangrijke zaken en waar de wat minder belangrijke zaken?
Het onderzoek is gedaan door een Amerikaans bureau en hier te downloaden in PDF (opent pdf reader).
Ik ben benieuwd of jullie je eigen internetgedrag hier ook in herkennen. Ik de mijne in ieder geval wel!
bron: Marketingtip.nl.
Nog geen reacties op "Waar kijken bezoekers?"
Absoluut herkenbaar.
Maar : met eyetracking ontdek je ook andere, minder voor de hand liggende fenomenen bij bezoekers van websites.
Meer info : http://www.eyetrack.be .
Eigenlijk denk je er nooit over na, maar achteraf merk je aan je irritatie dat een bepaalde site wel of niet goed in elkaar steekt.
In dit gedrag herken ik me ook wel, en gelukkig ligt de eyecatcher van mijn nieuwe site middenin dit rode gebied! dank daarvoor C7.
@Patrick. Dank je wel voor je reacite Patrick. Dit is waarschijnlijk ook het meest leuke aan gebruikersonderzoeken en hun bevindingen. Heel vaak herkennen bezoekers hun eigen gedrag in de resultaten. Reden te meer om hierbij aan te sluiten!
@Bart: Gaan we hier ook al reclame maken? 🙂
Maar even serieus. Op je website staat:
“Voor onze Eyetrack studies werken we samen met Eyetools, de wereldleider in analyse van eyetracking. Eyetools is een bedrijf uit California, USA, ontstaan in 2000 uit het Stanford University Advanced Eye Interpretation Project.”
Kunnen Nederlanse websites ook al getest worden? Hoe weten de testpersonen waar ze kunnen en moeten klikken, wat items betekenen, welke taken ze moeten uitvoeren e.d.?
Nederlandse sites kunnen momenteel door mij worden getest met een Eyetrack monitor.
Interessant, kun je er wat meer over vertellen? Heb je zelf eyetrack apparatuur of werk je samen met andere partijen?
Wij hebben zelf eyetrack apparatuur tot onze beschikking. Ik ben zeer enthousiast over de mogelijkheden. Aankomende maanden testen we direct mail uitingen. Blijkt dat bij het versturen van mailpacks consumenten in een impuls tot aankopen moeten overgaan. Het design en gebruik van images en text is hierbij zeer belangrijk. Denk je eens in bij het versturen van 500.000 mailpacks het resultaat 0,5% toeneemt in respons bij een product van bijvoorbeeld € 35. Testen van websites is uiteraard ook bijzonder interessant. Ik heb nu zelf wat proeftesten gedaan bij een aantal websites. Je geeft iemand een opdracht voor het zoeken van bepaalde info en je huivert (ik zal geen namen noemen)Je begrijpt dat webshops nog meer leuks oplevert. Met een webcam incl. mic wordt het nog interessanter.
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen