Woodcraft.com, een Amerikaanse ecommerce site ‘dat hout laat werken’ maakt gebruik van een nieuwe techniek van het bedrijf Tealeaf.
Het heeft hiermee de mogelijkheid om actuele problemen van bezoekers realtime te zien en mogelijk op te lossen. Het programma laat precies zien hoe bezoekers door je site surfen en tegen problemen aanlopen die je van tevoren nooit had bedacht.
Met deze tool hoopt het bedrijf problemen te kunnen wegnemen alvorens een bezoeker tot koop overgaat evenals het verhogen van de usability en de gebruikerservaring van de website.
Bron:Yahoo Finance
1 reactie op "Software voor realtime capturing"
Die demo-tour laat heel erg duidelijk zien hoe je bepaalde informatie/feedback kunt gebruiken om grote sprongen voorwaarts te doen in de gebruikersvriendelijkheid van bepaalde websites!
klopt! is mij ook opgevallen. Daarnaast wordt aangegeven dat er een hoge ROI is doordat wordt bespaard op:
– lost revenue
– lost customers
– IT support costs
– High Customer servie cost.
Ik denk dat dit ook de punten zijn die voor usability in het algemeen gelden. Leuk product!
Ik mis een deeplink naar de page waar de info daadwerkelijk af komt 🙂 Voor de demo tour moet je je naam en adresgegevens invullen, verschrikkelijk! Directe link naar de onbeveiligde product tour: http://www.tealeaf.com/resources/product_tour/product_tour2.asp
Ik heb zelf uitgebreid ervaring met (zoals wij het noemen) [url=http://searchresult.nl/content.asp?cid=82]usability software[/url] Prophet van het Engelse Speed-trap. Dat kan ondermeer clickmaps en video’s genereren op basis van met javascript “ge-recorde” sessies van gebruikers.
Je kunt daarbij dus bijv. zien op welke coordinaten/ elementen van welke pagina’s de gebruikers klikten die uiteindelijk converteerden en die uit een of andere specifieke advertentiecampagne komen en minder dan 2 invulpogingen nodig hadden bij een specifiek formulierveld. Dat kan je automagisch per sessie koppelen aan de data die je genereert over waarde van een winkelwagentje, bandbreedte, screenresolutie, alles wat maar meetbaar is met javascript.
Voeg daarbij first-party issued cookies en klaar is big brother…
@Ruben. Je hebt helemaal gelijk voor wat betreft de bronvermelding. Normaal zetten we dit er altijd bij, ben het vergeten maar heb het alsnog gedaan.
Inderdaad erg irritant dat je je eerst moet aanmelden alvorens je de tour kan bekijken. Hoe hoog wil je de drempel leggen..
Ik merk aan je reactie dat je geen voorstander bent van het product. Of heb ik dat mis? Ik zou me kunnen voorstellen dat het product voor de eigenaar van de business echt een zegen is.
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen