Vele commerciële websites worden gedesigned of geredesigned voordat de organisatie überhaupt een webstrategie heeft geformuleerd welke als leidraad zou moeten fungeren. Wanneer een website niet wordt gebouwd met heldere randvoorwaarden m.b.t. techniek, gebruikersvriendelijke content en commerciële doelen zal het nooit zijn doel behalen. Het niet uitwerken van heldere plannen heet losability en kan met usability niet meer rechtgebogen worden.
Bron: Losability vs. Usability
2 reacties op "Losability vs. Usability"
Quote; [i]”Wanneer een website niet wordt gebouwd met heldere randvoorwaarden m.b.t. techniek, gebruikersvriendelijke content en commerciële doelen zal het nooit zijn doel behalen.”[/i]
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Er zijn ook genoeg voorbeelden te bedenken van succesvolle websites die van te voren NIET zo van te voren uitgedacht waren. Doelen kunnen weldegelijk gehaald worden, maar dan onbewuster.
Neemt niet weg dat de kans VELEN en VELEN malen groter is als je van te voren je strategie bepaald en uitdenkt!
Het woordje ‘nooit’ is dus niet helemaal op zijn plaats.
Met je eens Marcel, het wordt dan wel een soort van Russisch roulette.
Iets dat geen doel heeft is vrij snel een succes i.p.v. een [url=http://www.woordvanhetjaar.nl/woord/2005/630.html] rakeling[/url] of een mislukking.
Ik denk dat de site [url]http://www.bellen.com[/url] een voorbeeld is van een site met veel succes maar waar ik de twijfels bij heb of er vanaf het begin erg hard is nagedacht op gebruikersvriendelijkheid, juiste techniek etc.
Maar voor nieuwkomers in dit genre is het daarom juist belangrijk om naar deze voorwaarden te kijken om er minimaal zo’n succes van te maken. Hoe versla je anders je concurrent die al van landelijke bekendheid geniet?
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen