De scene waarin dit gezegd wordt in de film ‘Fight Club’ loopt af met een auto ongeluk. Volgens Peter Merholz zijn veel designers bang om een ‘auto ongeluk’ te krijgen. Ze hebben de neiging om de acties van gebruikers te besturen, omdat ze bang zijn dat ze anders hun website verlaten.
Het is tegenwoordig al lang niet meer zo dat gebruikers zich als makke lammetjes gedragen. De controle ligt sowieso bij de gebruikers; bevalt hun iets niet, dan gaan ze weg. Het is voor ontwikkelaars juist verstandig om zich dit te realiseren en op deze controle in te spelen.
Een goed voorbeeld daarvan is Flickr. Flickr is een site waar foto’s makkelijk en gratis kunnen worden geshared. Flickr heeft een deel van hun broncode vrijgegeven, waardoor gebruikers zelf een handige upload tool hebben geschreven. Resultaat: Meer mensen maken meer gebruik van Flickr. Flickr verdient meer, zonder er iets voor te hebben hoeven doen!
Nog geen reacties op "‘Just let go’"
Fantastisch zulke concepten. Dit zal veel meer gebeuren in de toekomst. Content sharen dat is de toekomst en daarmee halen gebruikers één van de ware krachten van het internet boven!
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen