Transavia.com genereert 90% van zijn omzet via internet, en 8% via het callcenter. Aantallen die enorm afwijken ten opzichte van het jaar 2000, toen 85% via retail verliep en internet slechts goed was voor 1% van de omzet. Dit maakte e-commerce manager Harm van Hees bekend tijdens Emerce Update event over multichannel marketing.
Tevens vertelde hij dat de website van Transavia.com een conversie van 5% kent: 1 op de 20 bezoekers van de homepage boekt tijdens zijn bezoek aan de site een vlucht.
Ben benieuwd naar de conversieratio’s van concurrent websites zoals klm, easyjet, ryanair et cetera. Hoe staat ze t.o.v. de rest?
Nog geen reacties op "Transavia: 90% omzet via internet"
Fantastische cijfers! Goed voor de e-commerce en ik verwacht dat mensen hierdoor alleen maar meer online zullen bestellen.
Denk dat de cijfers van ‘newconomy’ luchtvaartmaatschappijen als Easyjet hier niet voor onderdoen terwijl bezoekers bij KLM e.d. toch meer gewend zullen zijn via een reisbueau of vaste agent te boeken.
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen