De meeste internet-gebruikers (29,22%) tikken twee sleutelwoorden/trefwoorden in als zij een zoekmachine, zoals Google, Ilse of Yahoo, een zoekopdracht geven; 24,74% houdt het bij één sleutelwoord/trefwoord.
De zeven meest voorkomende aantallen sleutelwoorden in een zoekopdracht zijn:
- twee sleutelwoorden, 29,22 procent;
- één sleutelwoord, 24,76 procent;
- drie sleutelwoorden, 24,33 procent;
- vier sleutelwoorden, 12,34 procent;
- vijf sleutelwoorden, 5,43 procent;
- zes sleutelwoorden, 2,21 procent;
- zeven sleutelwoorden, 0,94 procent.
Het nieuwsbericht is dan wel wat gedateerd, de inhoud is nog steeds relevant.
1 reactie op "Meestal 2 sleutelwoorden per zoekopdracht"
Hoe zoek jij normaal gesproken?
Ik bijna altijd zo: bedrijf + plaatsnaam
Hangt er vanaf wat ik zoek. Zoek een bedrijf dan gebruik ik van een sleutelwoord en dat is de bedrijfsnaam. Maar meestal ga ik eerst url-guessen (bedrijfsnaam intikken .nl en hopen dat de site bestaat). Lukt dit niet dan ga ik naar google en zoek op één sleutelwoord de bedrijfsnaam.
Ik kort sleutelwoorden ook vaak in, dus zoek ik iets over usability dan tik ik aleen usab in (meer mensen die dit doen?)
Daarnaast moet ik zeggen dat ik over het algemeen mijzelf goed herken in het surfgedrag van de [url=https://www.usabilityweb.nl/nieuwsbericht.php?id=274]Google-generatie.[/url]
Als ik terugkijk in mijn Google toolbar zie ik erg vaak twee trefwoorden. Ook van die rijtjes waarbij er steeds een trefwoord aan wordt toegevoegd om mijn zoekopdracht te verfijnen. Bij bedrijven probeer ik ook vaak eerst de bedrijfsnaam.nl/.com.
Afbreken doe ik eigenlijk nooit. Bij usab kom ik bij USA Badminton uit dus vandaar.
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen