Er gaat steeds meer geld om het kopen op Internet. Toch schort er vaak nogal wat aan de gebruikersvriendelijkheid van webshops.
Tien Tips voor een betere webshop
- Laat gebruikers inloggen met hun e-mailadres;
- Deel het bestelproces op in logische stukjes;
- Geef antwoord op de vraag waar ben ik en waar ga ik heen;
- Maak het bestelproces zou eenvoudig mogelijk;
- Geef aandacht aan veelgestelde vragen;
- Geef aan wat verplichte velden zijn;
- Maak het bestelproces flexibel;
- Beantwoord alle ongevraagde vragen;
- Laat gebruikers de order bevestigen en bevestig dat dan ook weer;
- Stuur een bevestiging e-mail.
bron: Ten ways to improve the usability of your ecommerce site
Nog geen reacties op "Tien Tips voor een betere webshop"
Je ziet nog teveel sites waar je eerst volledige gegevens moet invullen voordat je überhaupt artikelen in een shop kunt bekijken. Ook prijzen kun je soms na inloggen pas inzien.
Ja precies, waarom zou ik dat als bezoeker in godsnaam doen? Het is net of de debstreffende sites de bezoeker wantrouwen. Lekkere manier om met je klanten om te gaan.
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen