Bedrijven die van design hun sterke punt hebben gemaakt, ze hebben dus laten zien consequent allerlei design-prijzen in de wacht te slepen presteren ook beter als we kijken naar de beurswaarde van die bedrijven. Design loont dus!
Ook niet zo gek eigenlijk, want kijk eens naar de vormgeving van nieuw trendy produkten zoals de ipod, een swatch of de senseo. Hun succes is misschien wel het beste voorbeeld dat een produkt bruikbaar en mooi moet zijn.
1 reactie op "Design loont"
Microsoft heeft zich ook van een andere kant laten zien met de X-Box: Uitdagend ‘trendy’ design, het kan ontzettend veel en is handig in gebruik (mijn vaste DVD speler).
Ben ervan overtuigd dat dit zo is. Het is inderdaad niet voor niets dat zoveel mensen een Ipod kopen en niet een gewone MP3 speler met zoveel giga’s. Het is gewoon een te gek dinkie. Denk dat mensen daar erg gevoelig voor zijn. Conclusie: eens met de stelling.
Ben het er ook zeker mee eens! Ik denk dat de Ipod (en misschien zelfs Apple als bedrijf) een goed voorbeeld is dat design en usability wel degelijk samen gaan. De Ipod werkt erg intuïtief en gebruikersvriendelijk en is nog in een mooi design gepakt ook!
leuk in dit verband is ook het artikel [url=”http://blog.ehio.nl/index.php/weblog/managementgoeroes_ontdekken_gebruikersvriendelijk_design/”]Managementgoeroes ontdekken gebruikersvriendelijk design[/url]
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen