Mensen zijn niet gemotiveerd om op je website te blijven, vinden ze niet snel wat ze zoeken dan zijn ze weg. Een site moet aantrekkelijk en gebruikersvriendelijk zijn.
Mensen surfen volgens het patroon:
- blink;
- klik.
blink gaat over wat er gebeurt in de eerste 2 seconden dat iemand op je website komt. Binnen 2 seconden neemt een gebruiker een actie, of hij verlaat de website of hij klikt door.
klik gaat over wat mensen doen als ze besloten hebben op de website te blijven. Klikken, dat is wat ze doen. Ze klikken er maar wat op los tot ze – in het meest gunstige geval – gevonden hebben wat ze zochten.
Na elke klik komt blink namelijk weer om de hoek kijken. Men klikt een nieuwe pagina wordt geopend en weer wordt binnen 2 seconden bepaald of men blijft of de site verlaat. Het is dus belangrijk om te zorgen dat je en informatie op een manier aanbiedt die volledig en gemakkelijk te vinden is en dat je de bezoeker continu blijft boeien. Het eeuwige gevecht om de aandacht.
1 reactie op "Blink en Klik"
Ik moet zeggen dat ik het blink dan wel klik gedrag ook bij mezelf herken. Vraag me wel af waar deze 2 seconden op gebaseerd is. Kan me niet voorstellen dan mensen maar 2 seconden op een site kijken voor mijn gevoel zou dit eerder richting de 10 seconden zijn…
Die twee seconden komt uit het boek ‘Blink, the tipping point’ van Malcolm Gladwell.
zie: [url]http://www.gladwell.com/blink/[/url]
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen